A&A War at Sea - voitto = 150 p; tapetut yksiköt + objectiveista 50 p - objectiven saa, kun on Ship ruudussa, eikä vastustajalla ole Shippejä viereisissä. Subeja ja lentokoneita ei lasketa. - can't > can - samannimiset ominaisuudet eivät kumuloidu - initiativen häviäjä liikkuu ensin Liikkuminen - vihollisten läpi saa liikkua vapaasti - ruudussa yhdellä pelaajalla enintään 2 laivaa, 1 sukellusvene, 4 lentokonetta - saariin ja matalikkoihin ei saa mennä laivoilla eikä subeilla Ampuminen - hyökkäys vain yhdellä aseella per phase, paitsi numeroidut tykit - 4-6 = success, Natural 6 = double success. Success >= Armor = 1 damage - torpedo osuu 6:lla, tekee 2 damagea - hyökkäykset samanaikaisia eli yksiköt tuhoutuvat vasta phasen lopussa - osuma lentokoneeseen = aborted (immuuni myöhemmille hyökkäyksille, ei kuole vaan menee kotiin) - 1 HP jäljellä = crippled -1 armor, vital armor, speed (vähintään 1 jää aina jäljelle) -1 noppa torpedoille -1 silmäluku muihin hyökkäyksiin LOS - yksikköjen läpi saa ampua - saaret estävät - sumu/savu estää - sumusta saa ampua vapaasti ulos - sumun sisään saa ampua, mutta puolustaja saa 5-6:lla väistön (samasta ruudusta ammuttaessa 6:lla) - saariruudussa olijalla on sekä sisään että ulos LOS poikki Carrier / Airbase - patrol bomber ei Carrieriin - jos Carrier kuolee, heitetään sen kapasiteetin määrälle koneita noppaa. Ykkösellä kuolevat koneetkin. - Airbaseen mahtuu 5 konetta