Setup - 7 korttia - saa vaihtaa yhden kerran Battle/Mission-kortteja - DS rakentaa yhden kortin ja täydentää käden (korttien ominaisuudet eivät käytössä) - LS rakentaa, kunnes hinta on suurempi - jatketaan, kunnes 30 p - jos ei saa tasan 30 p, voi panna kortin Build Zoneen ja merkata BP:t, mutta kortti pitää silti näyttää - jos käyttää uniikkeja setupissa, niin - pinotaan, alempi kortti on vain 1 BP - pino toimii yhtenä yksikkönä, antaa +10/+1/+1 Perussäännöt - korttityypit: battle, mission, space unit, ground unit, character unit - Build Zone & 3 x Battle Zone - voitto, kun kahdessa Battle Zonessa vain omia yksiköitä - DS voittaa tasapelit ja liikkuu ensin - can't > can - pallonuoli kortissa on tap - samaa korttitapahtumaa ei voi aktivoida moneen kertaan samaan aikaan - tapahtumat resolvataan vasta laukaisevan tilanteen jälkeen - odotetaan myös rerollit / damagen estot - jos laukaistaan uusia tapahtumia, alkuperäiset tehdään ensin - play or pass chance: - aina heiton ja damagen jälkeen - DS pelaa/passaa ensin, sitten LS. Jatketaan, kunnes molemmat passaavat. Vuoron kulku 1. Ready phase - ei saa pelata kortteja a. untap b. Force +4 c. nosta 1 kortti 2. Command phase a. command starts b. LS rolls for build points - jos omia kortteja joka areenalla, saa +1 BP c. DS builds d. LS builds - rakennetaan vapaavalintainen määrä kortteja - jokaiselle kortille pelattava vähintään 1 BP - saa pelata kortille ylimääräisiä BPeitä - korttia ei ole pakko valmistaa, vaikka BPeitä olisi tarpeeksi - valmiit unitit areenoille, missionit suoritetaan - perääntyneitä saa viedä areenoille ilmaiseksi e. DS retreat f. LS retreat - tap ja siirto Build Zoneen - perääntyneet eivät voi hyökätä, eikä niihin voi hyökätä - ominaisuuksia ei käytetä, paitsi damagen estot toimivat 3. Battle phase a. space b. ground c. character - ajetaan speed-järjestyksessä 1. valitse, hyökkäätkö 2. tap 3. valitse kohde 4. play or pass 5. heitto 6. play or pass (reroll) 7. osumien lukumäärä 8. play or pass (damage reduction) 9. kylvä damage countereita 10. attack ends 11. play or pass - heiton jälkeen ei voi lisätä poweria - jos heiton jälkeen saa Critical Hitin, se ei lisää osumia 4. end of turn