HorrorClix [tarkista uusi errata] Setup - kliksun aloitus vihreältä viivalta - 12 uhria merkityille paikoille - 6 plot twistiä / pelaaja (max 1 subplot), kortit kertakäyttöisiä - build total satoja pisteitä - aloituspaikat violetilla alueella vastakkaisissa päissä - 2 objects / player paljaaseen maastoon, ei violetin viereen tai sisään - paljasta subplotit Loppu - kun yksi pelaaja kontrolloi kaikkia monstereita - pisteytys - tapettujen monsterien arvot - hourglass phasessa kuolleet = 0 p, samoin insane/possessed = 0 p - victim = 5 p / 100 p - plot twistit - tasapisteissä halvempi joukko voittaa Voimat - voi käyttää vain, kun luukussa näkyy väri - jos ikoni, niin vain sen actionin kanssa - jos useampi vaihtoehto, voi käyttää vain yhtä Actionit - vuorossa 1 action / 100 p (miniminä 2 lienee järkevää) - max 1 action / monster - merkkaa käytetty monsteri tokenilla - vuoron lopussa poista aktivoimattomilta monstereilta tokenit - jos 2 tokenia, niin vain free actioneita voi käyttää + vulnerable (vaikuttaa tiettyihin voimiin) - free actionista ei tokenia - jos luukussa tiimalaseja: - movementissa; immovable = ei liiku, ei aiheuta break away rollia - attackissa; incapable = ei ota lainkaan actioneja - defensessä; intangible = ei blokkaa, ei hyökättävissä, mutta voi ottaa damagea - ottaa vuoron lopussa 1 damagen Yleistä - pyöristykset ylöspäin - adjacent myös vinottain - replacement value ensin, sitten modifierit - max modifier 3 (ei koske replacementteja), ei myöskään modata nollaa pienemmäksi - Minion: - korvaa tapetun uhrin - ei voi olla blooded - kestää 1 damagen - Insanity - vuoron alussa jos luukussa insanity-voimia => insanity roll, d6 < arvo tekee hulluksi - Possession - 1 damage hourglass phasessa + vulnerable Maasto - hindering (vihreä) - must stop (myös, jos mennään vinottain toisiinsa koskevien ruutujen läpi) - lähtiessä speed/2 - ranged combat: defense +1 (suoraan reunalta saa ampua ulos vapaasti) - kulma riittää, jos viereinen ruutu blokattu - water (sininen) - on liikkuessa hindering - blocking (ruskea, seinät mustia) - kulmittain yhdessä olevien läpi ei voi mennä - sisätilat (varjostettuja, raja keltainen) - ei soaring flightia - blocking terrainin yli ei voi lentää/hypätä/kiivetä - ghost-voimalla pääsee blockaavien maastojen läpi Erikoismaastot - tombstone - ampuessa blocking, liikkuminen vapaata, mutta ei saa pysähtyä - voidaan rikkoa heittämällä viereisestä ruudusta close combatissa 13+ - Tree of the Damned - ampuessa blocking, liikkuminen vapaata - puun vieressä olevan uhrin tappaminen = +1 action (ei free) - portal - blocking, jos kiinni (oven suunnasta), muulloin clear terrain - kiinni, kun monsu/uhri ovella, auki muulloin - jos ovella ei vastustajan monsuja tai uhreja, läpi saa kävellä - voidaan rikkoa heittämällä 2 ruudun sisältä close combat 13+ Vuoro (pelaaja kerrallaan kokonaan) 1. Preview phase - saa pelata "beginning of turn" tai "ticking clock"-kortteja 2. Suspense phase - siirrä yhtä uhria (saa mennä monsterien/uhrien ohi, mutta ei läpi) - vastustaja saa pelata yhden plot twistin / uhri ennen siirtoa 3. Hunting phase - varsinaiset actionit 4. Hourglass phase - tokenien poisto aktivoimattomilta monstereilta - hourglass-monsuille 1 damage, possessed samoin Hunting Phase - max 1 action / monster = move / close combat / ranged combat Movement - liike sallittu myös vinottain - vihollisen viereen pitää pysähtyä - jos kulkee uhrin ohi, uhri käännetään face up - omien läpi saa kulkea, uhrien/vihollisten ei - breaking away - 4-6 = success - vain yksi heitto, vaikka olisi monta vastustajaa - lentävät voivat liikkua vihollisten läpi/ohi - korkeuden muutos = -1 movement - hovering = maan tasalla, voi ulkona ylittää esteitä ilman korkeussäätöä - soaring = korkealla - uimarit käyttävät vettä kuin tasamaata - uhrit - liikkeen lopettaminen uhrin päälle = tappo - vastustaja saa pelata yhden plot twistin tai voiman / uhri - onnistuessa uhri siirretään viereiseen ruutuun - tappo => blooded => may frenzy - pelastamisesta (vain tietyt monsut) tulee myös blooded Combat - 2d6 + attack value >= defense - damage = kliksu myötäpäivään - no damage -hyökkäyksiä ei voi modata, eikä niistä saa critical hit/missiä - 0 damage on eri asia - tupla-1 on critical miss => 1 damage itselle - tupla-6 on critical hit => +1 damage - close combat - viereiseen ruutuun - soaringit closettavat vain omiaan - kun blooded frenzyää, saa liikkumisen jälkeen free actionina close combatin 1 damagella - frenzyssä munatun break away rollin jälkeen saa myös hyökätä - saa myös tappaa uhrin ja hyökätä sen jälkeen - ranged combat - jos vieressä vihollinen samalla korkeudella, niin ei saa tehdä ranged combatia - jos rangessa monta salamaa, niin yhdellä heitolla on monta _eri_ kohdetta - vain 1 heitto - damage jaetaan vapaasti kohteiden kesken - jos maasta ammutaan soaringia, niin - attack value +2 - jos tehdään vähintään 1 damage, niin +1 unpreventable damage - laskeuduttava hoveringiksi - LOS - keskeltä keskelle - monsut/uhrit ja blocking terrain estävät - vinottain välistä on myös blokattu - soaringit blokkaavat vain toisiaan, eivät välitä maastosta - soaringit eivät voi ampua sisälle ja päinvastoin AVP korjauksia: - facehugger on ranged, ei close combat -ominaisuus - It's hatching (005); beneath on oikeasti slay